tirsdag 6. oktober 2009

En regnhistorie som ikke er om Bergen

Alle vennene mine har flyttet til Bergen. Eller ikke alle. Men et par tre fire fem. Heldigvis så regner det i Oslo i dag, heldigvis for dem mener jeg, for da slipper de å angre så mye på at de flyttet sånn langt avgårde bare for komme til regnet. Forresten så tror jeg faktisk at det snør litt nå.

Uansett, i sta da jeg ventet ca 27 minutter på Lotte for å ta bussen sammen hjem, (tiden jeg brukte på strekningen Blindern-Sofienberg kollektivt, var den samme tiden jeg som bruker på å komme meg til Fagerstrand (og det er langt), hvilken strekning jeg helst foretrekker holder jeg hemmelig),forsto jeg hva man gjør om man (antakeligvis) er ansatt ved Ullevål sykehus og blir utsatt for et regnskyll: Man bruker de blå plastsokkene som en slags badehette for å ikke bli våt i håret. Ganske smart, bortsett fra at jeg ikke helt så poenget, da denne oppfinnsomme damen, som når jeg tenker etter så mer ut som en pasient, var ganske stygg på håret under den blå plast""""luen""". Og som kjent, vått hår er like dust som stygt hår.


2 kommentarer:

  1. du e flink å skrive lange setninger uten punktum martismusis

    SvarSlett
  2. eg og hadde thon-paraply på lørdag! var veldig koselig å treffe deg forresten. resten av helga var superbra :) Liker oslo (selv om det var merkelig at det regna)

    SvarSlett