mandag 26. juli 2010

morellslang på VESTKANTEN!

Alle mine fantastiske tanker og illusjoner om Majorstuen brast sammen i dag.
Tenk at i min egen gate, der jeg er født og oppvokst, er folk på morellslang! Skulle ikke vært lov.

Nå skal ikke dette være en moral-/morellpreken siden jeg for det første ikke eier meninger eller gidder å ha en pekefiner-blogg, og for det andre ikke har fordommer. Eheee. Men ærlig talt! (Det skal sies at jeg og HZ tok en morell eller to i et fasjonabelt strøk da vi var på sightseeing med en hund i sta. JEG og en hund liksom!) MEN:

MAN TAR IKKE MED SEG BÆREPOSE OG RIBBER ET STAKKARSLIG MORELLTRE I EN HAGE SOM TILHØRER EN BLOKK SOM TILHØRER FINE VESTKANTFOLK MIDT I FAGERBORGGATEN for sikkert å skulle selge det i en eller annen bod nede ved Brugata senere!
(Jeg så det på de at det var det de skulle, uten at jeg skal gå noe mer inn på utseende og slikt)


Å herreli, nå jeg har blitt en gretten vestkantfrue, snart går jeg rundt i Bogstadveien med en Nutrilettsjokkis i hånda. For det har jeg faktisk forstått er vanlig.

Takk for meg. Neste morellpreken kommer om et år.

2 kommentarer: