søndag 24. mai 2009

En smule aldersforvirret.

Marte: "Hei, jeg skal til Fagerstrand."

Busssjåfør: "Barnebillett?"

Lammelse i hele kroppen, skal jeg reagere med avsky, puste fylleånden min i ansiktet hans, eller bare le? I siste øyeblikk slår det meg at det faktisk er penger å spare ved å dra en liten løgn, og jeg svarer med litt triumf og selvsikkerhet: "hmmmja!".

Det var 24 kroner spart. 

De brukte jeg opp ganske fort på litt pølse. Og noen lopper. Og bussturen tilbake med samme sjåfør, som hadde vært i en tidsmaskin eller noe, siden jeg tydeligvis hadde forandret meg sååå mye på 4 timer at jeg skulle betale voksenbillett.

Slenger med gårsdagens outfitbilde, og skjønner nå at det kanskje ikke var så rart jeg ble nektet inngang på Cardigans eller Hardigans eller hvafornoe i går. Alder gjør meg forvirret.

Her er altså Marte-bajs i gaven fra Caroline.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar