tirsdag 5. mai 2009

Nabo-update.


Føler det er på tide å gi en liten update på hvordan det går med naboene mine.

Dama i den røde trusa kan jeg meddele at jeg ikke har sett på en stund. Gardinene har vært trekt for et par-tre ukers tid, og julelysene henger fortsatt på verandaen. Greit nok. Lyser opp en mørk vårkveld og lettere å forklare folk hvor de skal gå for å finne huset mitt.

Han heite naboen, som nok ikke er sååå heit alikevel, selv om han spiller gitar og har et band. Regner med at det er et lite kjent band, om ikke så skal jeg begynne å synes han er heit igjen. Uansett, for litt siden, omtrent på den tiden da den halvnakne, øldrikkene, rullingsrøykene og antakeligvis uføretrygdede nabokjerringa trakk for gardinene, ommøblerte han heite. Plutselig var det masse potteplanter i vinduskarmene, og siden vi aldri har observert noen av det motsatte kjønn på besøk der, antok vi at 1: Enten har foreldrene vært på besøk, eller 2: Han har fått seg en mannlig samboer, muligens Blomster-Finn.

Men dette trenger ikke spekuleres mer i. I dag spiller han iallefall gitar, og siden vinduene står åpne, får jeg gleden av sniklytte. Det er IKKE et kjent band han spiller i. Foretrekker musikk fra høytalere, i dag: Karpe Diem. Ikke like bra som Erik og Kriss, men det duger.

Tar meg friheten til å dele spottylisten Rebbis tok insj til. Den er ganske ålreit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar