tirsdag 8. juni 2010

livet på Vestkanten

Var på jobb i dag. Det er jo ferie. Og da jobber man. Jeg har et kontor uten vinduer ut av bygget. Ser man ut av vinduene på kontoret mitt ser man bare en gang. Der er det vinduer ut mot andre kontorer. Kontorer MED vinduer.
Jeg vet derfor aldri hvordan været er. Jeg vet hvordan været er på morningen. Jeg vet hvordan det er når jeg skal spise lunsj (må gå forbi et vindu da). Og jeg vet hvordan vær det er når jeg går ut av døren for å ta bussen hjem.
En gang gikk jeg til jobb og det var sol og litt grønt gress. Da jeg skulle spise lunsj var gresset blitt hvitt, og det var snøstorm. I dag var det slik da jeg gikk hjem. Nesten.

Skal fortelle om det senere. Først skal jeg fortelle om kontoret mitt og det som skjedde i dag. Plutselig så kommer det en stor svart hund inn, og eieren sier at den skal være der inne litt sånn at den ikke stikker av og krangler med de andre hundene. Jeg sa ok. Hadde jo liksom ikke noe valg. Jeg er jo bare vikar. Klarte å snikfotografere den. Den holdt på å spise opp noe søppel, men jeg klarte å avverge situasjonen! Ukens dyrebeskyttelsesgjerning.

Men tilbake til dette været. Slipper å dusje i kveld, det tok naturen seg av. Ble gjennombløt inn til undertøyet. Ingrid var også det da hun kom på middagsbesøk. Men heldigvis for henne fikk hun låne noen klær av meg. Har alltid synes hun er så flink til å kle seg. Vi lo godt da vi gikk på Joker for å handle i joggebukser. Tipper folk forsto at vi ikke hadde lest den nyeste utgaven av Vestkantmagasinet. Lover å lese meg opp i kveld.




Vestkant vs. Østkant

7 kommentarer:

  1. nont fuck whit the east coast øst er best

    SvarSlett
  2. helt enig øst er best

    SvarSlett
  3. ja jeg er enig med øst

    SvarSlett
  4. nei vest er best jeg liker ikke rånere jeg ser ned på dem

    SvarSlett
  5. ikke kal oss rånere (whatever) din shos

    SvarSlett