torsdag 4. februar 2010

Tante Rød

Serriøst. De som handler i den derre Rema-butikken (utenom meg da) må være helt kreisi. 
Hu dama  som var etter meg i køen i sta sa hei til kassemannen og spurte om å få en rød lighter og. 
Da varene hennes kommer på båndet legger jeg først merke til to shampoo-flasker, en barne dusjsåpe og en tannbørste, hygenisk tenker jeg, før det slår meg at alle varene er røde. Og da jeg tar dama i nærmere øyesyn fra topp til tå: RØD. Rød lue, rødt skjerf, rød jakke, rød bukse, røde sko. Yeye, you name it. 


To alternativer, eller kanskje tre:
1. Hu bor i Red Light District
2. Hu har mensen
3. Hu stemmer rødt


Samma kan det være, jeg bare lurer på hvordan eventuelle søsken av dama ser ut. Og om mannnen hennes er helt gul. Og kanskje barna er oransje. Eller om hun bare spiser rødt kjøtt eller bare drikker blod. Kanskje hu er en vampyr.


Folk på Sofienberg er gale.


RGB-familien på tur.

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja, Ida Wullf sin skifter jo hver gang man går inn på den. Dette blir mye jobbing for oss "vanlige". Liker bloggen din og ELSKER Tante grønn, tante brun og tante fiolett. Muligens i en annen rekkefølge. Liker ikke han "onkel" blå bare og ho tante rød...

    SvarSlett
  2. da jeg jobbet på rema1000 for lenge siden, så var det en dame som alltid kjøpte lilla og rosa ting. hun kjøpte masse sviskekompott og milo, og den lilla godmorgen-yoghurten. hun pleide å gå i en lilla kåpe og lilla lue. det var litt morsomt, men så syntes jeg ganske synd på henne også, for stemmen hennes var preget av 40 år med mothers little helper, eller valium om du vil. lilla var hun hvertfall!

    SvarSlett
  3. hahahahahahaha. det var sikkert søstra elns. lurer på om man må handle på rema1000 når man er sånn rar. kanskje det er greit der på en måte?!

    SvarSlett