torsdag 26. mars 2009

7,5 timer med nettsurfing.

Egg.

Om det er på grunn av at det nærmer seg påske, det at jeg har bursdag på tirsdag eller fordi folk vil gi meg ting for å ønske meg lykke til med eksamen som varer fra mandag klokka 10.00 til torsdag klokka 14.00, er vanskelig å si, men alt handler liksom om egg for tiden.
Jeg har aldri vært noe spesielt glad i egg, men plutselig så blir jeg overlesset/overringet/overveldet av egg.
Jeg koker egg. Både hardkokte og blødkokte (nå skrev jeg blød, men jeg mente bløt). Jeg spiser eggene. Ikke alle, men ett. Ett hardt egg.
Også får jeg marsipanegg. Først et kjempestort kolibriegg jeg brukte to dager på å fortære. Kolibriegget fikk jeg faktisk av en som er veldig glad i egg (bløde), jeg tror ikke han har lagt det selv, og jeg vet ikke hvorfor det heter kolibriegg når egget faktisk er større enn en kolibri(!?).
Og i sta fikk jeg et egg til. Et skikkelig påske-egg fra vikarbyrået. Jeg ble kjempeglad, og lovte meg selv å vente med å åpne det til tirsdag (ja, bursdagen), og med selvdisiplinen min klarte jeg selvfølgelig IKKE det, så jeg ble litt overrasket da det lå ett egg inni egget! Eggstremt.

Egg som føder

Tilslutt tok jeg meg selv i å lese denne artikkelen. Herre li. Altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar