søndag 8. mars 2009

Nye tall fra Institutt for Bloggforskning


Jeg har da gjort litt forskning, som seg hør og bør på en søndag. Selv om hjernen ikke er helt med, har jeg altså kommet frem til noe interessant.
Kurven som kommer opp på blogglisten forteller meg hver dag hvor mange som er inne å snoker. Og det er interessant, for denne utviklingen kan forklares, skal komme tilbake til det, men først må jeg bare si at det er morsomt å tenke på at det faktisk er i gjennomsnitt ca 66,3 stykker på bloggen min hver dag. Mangler bare 19 933 lesere, så er jeg i toppskiktet (skrives det toppskiktet eller toppsiktet?). Toppsjiktet heter visst (takk til Anonym, skulle gjerne gitt en premie, men det er vanskelig da du er anonym).
Jo, det jeg da har skjønt, er at mandag definitiv IKKE er en god dag å publisere de beste innleggene, siden folk ikke leser så mye blogg på mandager. Tirsdager går det oppover, og det holder seg på dette nivået utover uka, frem til lørdag, da folk forståelig nok har andre viktigere ting å foreta seg. Søndag ser ut som Den-store-lese-blogg-Dagen, med store D'er. Noe som óg er forståelig, da søndager som oftes blir tilbrakt i en sofa o.l. I allefall er det mitt tilfelle.

Nå skal det sies at denne teorien kun er basert på mine lesertall/treff, men det kan jo tenkes at det er flere som har den samme ukeutvilkingen.

Jeg dro og konklusjonen med at søndag er dagen, siden denne kurven er hentet ut klokken 13.37, og fordi det fortsatt er noen timer og innlegg igjen av døgnet.

2 kommentarer:

  1. toppsjiktet
    hilsen anonym

    SvarSlett
  2. Takk Anonym! Bra jeg har deg til å rette opp i mine (forhåpentligvis få) skrivefeil.

    SvarSlett