mandag 16. mars 2009

Jeg liker IKKE pasta bolognese!


Jeg trenger å få klarhet i noen viktige saker som har kommet opp i det siste:

  1. Hvem som fant ut at de trengte en halv kilo pasta bolognese 03.48 natt til lørdag?
  2. Hvorfor det til sist var jeg som måtte betale for den?

Mine teorier på overnevnte spørsmål:

  1. Person 1 ville ha pasta fordi denne personen var sulten.
  2. Fordi det ikke var dekning på kortet til person 2 som skulle betale for person 1, og jeg derfor tilbød meg å legge ut så lenge.

Flere spørsmål som da kommer opp er da:

  1. Hvorfor si til noen at man vil ha pasta bolognese, for så å forsvinne?
  2. Hvorfor ikke komme tilbake?
  3. Hvorfor var det ikke dekning på kortet til person 2 dagen etter stipend fra Lånekassen? 
  4. Hvorfor pasta bolognesen fikk stå uberørt (så vidt jeg vet)?

Svar på spørsmålene forventes.

Og jeg understreker/skriver i tjukk skrift fordi jeg ikke finner understreking, at jeg IKKE LIKER pasta bolognese! 

9 kommentarer:

  1. Jeg skjønner ikke problemstillingen før jeg får se den i form av et eller flere Use Cases og et UML-diagram.

    SvarSlett
  2. Jeg legger den ut i morgen etter jeg er ferdig med obligen. Ok?

    SvarSlett
  3. Deler av ditt resonnement tyder på en Jägermeister og en glowstick for mye.
    Skal ikke røpe alt for leserne dine riktig enda, dette begynner jo å ligne en litt for tidlig påskenøtt, men jeg kan avsløre at gjelden har byttet eier.

    SvarSlett
  4. Person aka. pæggy; la det sies at jeg holder deg ansvarlig.

    Så,

    1.1 Jeg kan ikke huske å ha bestilt en halv kg bolognese, ergo jeg gjorde det ikke.
    1.2 Fordi du gikk sammen med en skikkelig luring som fant ei lita jente til å betale for seg. Luringen hadde dessuten dekning på kortet.

    2.1 Jeg husker det ikke, ergo jeg sa det ikke. Forsvinningen kan jeg ikke helt forklare.
    2.2 Siden jeg ikke husker noe før etter jeg våknet opp, regner jeg med at jeg sovnet.
    2.3 Fordi person2 brukte mitt kort, og ikke sitt eget, selv om han hadde dekning.
    2.4 Person2 endte opp med å spise hele bolognesen 2 dager i etterkant.

    Håper dette gjorde det hele litt klarere. Takk og farvel!

    XOXO Simen, bolognesefantast

    SvarSlett
  5. Det forklarte alt. I allefall det meste.
    Og jeg anser også pasta bolognesen som en gave til Person 2. Og man skal uansett ikke gråte over spilt melke- /matpenger, så værsågod!
    Håperesmakte.

    Kvitteringen er nå makulert, og jeg manner meg opp til mer jäger.

    SvarSlett
  6. PLOTTET:
    etter mitt fjerde forsøk på å taste inn person 1 sin kode var bloggführer kjapp med kortet. jeg var dessverre tom for cash etter person 1s generøse tipsing i pirattaxien, og 711 tar ikke chip.
    hvorfor person 1 skulle ha 1/2 kilo bolognese og resten av historien finner vi nok aldri ut av, fordi han EGENTLIG ikke husker noenting.

    takk for bolognesen, det smakte ikke noe særlig, men det er notert og du kan forvente deg noen overraskelser i fremtiden.

    SvarSlett
  7. FANTASTISK.
    Håper lightsticks.equals(overraskelse).

    Jeg er uansett glad for den merkelige hendelsen med pastaen i natten, for tenk, hadde det ikke vært for akkuarat dét, så hadde jeg ikke hatt noe å blogge om. Og det ville jo vært KRISE!!!

    Og 711 må se til å skaffe seg chip, evt. begynne å høre på chip-core, har hørt at man kan anmelde de om ikke (det med kortmaskinen altså).

    SvarSlett
  8. Jeg syns ikke vi skal oppklare for mye, la det heller forbli en kveld full av mystikk og gateurinering.

    SvarSlett