fredag 27. mars 2009

Om statusoppdateringer:

Dette blir et klage-blogginnlegg i ordentlig bloggerstil.
Et klage-over-Facebook-status-oppdateringer-innlegg.

Statusoppdateringsboksen, eller linja om du vil, er fin til å vise folk hva du driver med, eller hva du synes om ting. Men den kan, ikke overraskende, og heller ikke er dette noe som jeg har lest, eller som jeg alene har oppdaget, føre til irritasjon blant dine venner. Og da særlig i disse nye-nye-Facebook-tider.

For hvem er det som bryr seg om at alle plutselig hater endringene Facebook har gjort, en av endringene er jo nettopp det at alle statusoppdateringer dukker opp på "home"-siden, og når da alle ytrer sin frustrasjon over hvor mye de HAAAAATER endringene og disse dukker opp i flere meter nedover, så er det temmelig kjedelig og gjør det som før var en koselig stund på FB til bare kjedelig klaging fra alle på vennelista.

Og greit nok, etter noen dager så dabbet dette sakte men sikkert av, i allefall for de som er har et normalt Facebook-forhold (dvs. de som er der mer enn 5 timer om dagen), men da hadde selvfølgelig SELVANGIVELSEN kommet i postkassa til de fleste norske FB-fansa. Jeg spør: Hvilken interesse har jeg av å få vite hva de jeg gikk på barneskolen med fikk, eller ikke fikk igjen på skatten?!
Alle VET jo at man enten fikk baksmell, eller muligheten til faktisk å kunne dra på ferie. Hvorfor skal man absolutt dele dette med hele verden? Det bryr meg ikke, akkurat som at jeg SER selv at det snør ute, jeg trenger ikke informasjon om det når jeg logger meg på Face. Jeg ser da ut av vinduet før jeg setter meg på Internett (som regel).
Okei, det å klage over værstatuser blir litt selvmotsigende da jeg faktisk kom på at det var tilfellet på statusen min i dag, men jeg lover, det skal aldri gjenta seg. Fra dette sekund skal jeg bare skrive interessante ting i statusfeltet, ikke noe som omhandler hvor inderlig mye jeg irriterer meg over all dritten på Facebook, ikke noe værsynsing eller pengeproblemer-
for økonomi, det nevner jeg ikke lengre.

Og pliiiiz, finn på noe morsomt å skrive i statusoppdateringene deres, for min skyld. Da skal jeg love å kommentere slik at dere alle får masse notifications!!!

Her er prakteksempelet på hvordan det skal gjøres. Resulterer i mange comments, mange thumbs up og ikke minst så kommer alle til å ELSKE deg. GARANTERT <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar