torsdag 12. mars 2009

P.


Jeg har noe fint. Og det er en påskeliljer. Det er ikke helt påske enda, men siden jeg aldri rakk å feire fastelavn, så tenkte jeg som så "Marte, du skal i allefall feire påsken skikkelig!". Og det har jeg tenkt til. Jeg har faktisk tenkt å feire den så til grader ordentlig at jeg allerede har startet.

Pappa har gitt meg 12 hjemmelagte egg (fra hønene ja).
Egg er påskete. Kanskje jeg skal blåse noen egg for så å male på de!?

Jeg og Lotte har kjøpt oss påskeliljer som vi har satt i potter som jeg hadde.
Damen i butikken mente vi burde potte de om, men hva vet vel hun om påskeliljer!

Jeg tenkte å feire bursdagen min med et skikkelig familieselskap. Jeg er jo tross alt født på skjærtorsdag, så påskebursdag er på sin plass.

Så har jeg tenkt å gå på ski. Langrenn. Spise kvikklunsj og alle de andre påske-klisjé-tingene.

Jeg skal få mange flere fregner. Disse får jeg ved å oppholde meg på Nesodden en kort periode når det er sol. For det er alltid fint vær i påsken.

Også er jeg bedt på en påskefest.




Mens jeg tenker på alt dette skal jeg sitte å se på at liljene spirer, slik at jeg fortrenger den veldig forestående hjemme-eksamen som skiller meg og alt det gule.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar