mandag 2. mars 2009

Audun B. og Martin Harbu Bielecki tester Ubuntu-cola.




"Denna cola'n må jo værra gratis da! Ubuntu er jo open source." -Sitat Martin.

Og dermed fikk han og Audun gleden av å teste denne nye brusen. Nå skal det sies at den ikke er helt ny, den har blitt solgt i Fair Trade-butikken i Storgata en god stund, og jeg har dermed og ledd av navnet en god stund. Men det at de nå har startet å selge den på både Deli de Luca og 7 Eleven, er sikkert en seier for alle fair trade-freaks (slike som Bilringberg). Selv om brusen i utgangspunktet skal koste 15 kroner, og en del av inntektene skal gå til noen helt sikkert fattige land (det kan vel sies å være fair (trade)), så måtte jeg altså ut med 25 kroner på 7 Eleven. Greit nok det siden det var Audun som skulle drikke den, og fordi jeg gjerne betaler folk for at bloggen min skal bli enda kulere enn den er. Og da trenger man jo mye innslag av nerds, denne gangen kjøpt og betalt mot at de fikk deres fulle navn i overskriften. Bare synd jeg ikke vet etternavnet til han førstnevnte, men slik er det når man er sær på Facebook-profilen sin.

Nok snikk-snakk nå, og over til selve testen.

Martin mente at den smakte RC-cola, jeg mente at den smakte utenlandsk cola og Audun husker jeg ikke hva sa om brusen. Konklusjonen får bli at det var en dyr fornøyelse i forhold til colaens navnebror operativsystemet, som er like billig som luft.

Men vi støttet en god sak, forhåpentligvis, og vi fikk klarhet i om den noen gang kan bli den nye offisielle nerdbrusen. Det var litt løgn, for det fant vi ikke ut.

3 kommentarer:

  1. Føler det var en god innvestering å kjøpe cola til meg for så og ikke huske hva jeg sa om den... thumbs up!

    SvarSlett
  2. Urge er og blir den eneste nerdebrusen. End of discussion.

    SvarSlett
  3. Du hadde valget mellom gratis brus eller et sitat, Anonym, og vi vet jo hva du valgte!
    Og Wiggy, hadde du vært med i testen så kanskje det hadde kommet noen kloke ord om akkurat det:p

    SvarSlett