onsdag 18. mars 2009

Hønseprosjekt evt. Prosjekt: HØNS



Siden jeg er så kreativ av meg, eller siden familien min tror jeg er så fryktelig kreativ og orginal av meg fordi jeg har gått på billedkunstlinja på Steinerskolen, så har jeg fått et oppdrag.

Som kjent(!?) har vi høner. Ikke vi som i jeg, men vi som i den resterende familien min som holder til på Odden. Disse hønene legger ikke overraskende egg, og siden hver høne legger ett egg daglig, og antall høner antakeligvis er noe rundt 17 i tallet (jeg skriver antakeligvis siden jeg ikke liker dyr og ikke oppholder meg så mye blant hønsa til å kunne holde telling), kan man med rask matematikk, eventuelt med dingsen i forrige innlEGG(!), komme frem til at én ukes eggelegging fører til 119 egg. Det er mange egg.

Lillesøsteren min har eggsem, så hun spiser ikke egg. Lillebror bor på landet og har nok med chicksa der, og foreldrene mine spiser IKKE 17 egg om dagen. Hva gjør man så? Jo, man selger eggene.

Oppdraget jeg har fått fordi jeg er så kunstnerisk begavet (jeg fikk jo tross alt 3 i standpunkt i tegning fordi jeg var i Paris på tentamen og så skippa kontetentamen 1. mai og heller dro på harrytur for å hamstre øl til Russertida...), er følgende:

Jeg skal designe/tegne!!!/kopiere noen andres idé til en ny etikett til å klistre på eggekartongene som eggene vi selger ligger i. Eggekartongene er selvfølgelig gjenbruk, og kommer derfor med en annen etikett, for eksempel med Prior-etiketten. De eggene til Prior som er fra frittgående høner kommer i brun kartong og etiketten kan dras av. DET er bra. Da blir det enda finere med den nye som skal klistres på.

Da jeg for tiden er ganske opptatt med Facebook og Paradise Hotel og blogging og systemutvilking har jeg ikke kommet så veldig langt på prosjektet, men det kommer til å bli helt fantastisk, og fra nå av kommer alle til å ville kjøpe Frittgående EGG fra Holtet.

Her er en liten snik-preview fra skissebordet:


Jeg benytter denne sjansen til å legge inn et bilde som symboliserer min kjærlighet til høns:


Tegningen og bildet helt øverst er et par år gamle, og jeg antar derfor at de avbildede hønene og hanen (som gikk under navnet Kalkunen) er selvdøde eller lidd samme skjebne som de på tegningen, hvis også illustrerer mine tegne-skillz.



PS. Om DU er glad i egg, og da særlig egg fra Nesodden, så finnes det muligheter for leveranse i Oslo! Tro det eller ei! (Dette er ikke reklame, det er bare informasjon.)

2 kommentarer:

  1. drit i gi bort egga vårses a!

    SvarSlett
  2. Tilleggsinformasjon for de som ikke skjønte det; eggene er IKKE gratis!!!

    SvarSlett